در حال بارگزاری ...
افزودن به لیست علاقه مندی ها
مقایسه

بذر گوجه بری سیاه

شناسه محصول: PDS26199
دسترسی: در انبار
شناسه محصول: PDS26199
دسته بندی: بذر
فروشنده: دیبای سبز
آماده ارسال از یک روز کاری روز آینده
10,000 تومان تخفیف
تعداد
امتیاز محصول
0
نقد و بررسی اجمالی
بیشتر

بذر گوجه بری سیاه

بذر گوجه بری سیاه معمولاً از طریق دانه رشد می‌کند و عطر و طعم بسیار خوب و مطبوعی دارد. گوجه بری از جمله 

تحويل سريع تحويل سريع
پشتيباني 24 ساعته پشتيباني 24 ساعته
پرداخت آنلاین پرداخت آنلاین
روز ضمانت بازگشت 7 روز ضمانت بازگشت
ضمانت اصالت كال ضمانت اصالت كالا
  • نقد و بررسی
  • نظرات کاربران
نقد و بررسی اجمالی
بذر گوجه بری سیاه
نقد و بررسی

بذر گوجه بری سیاه

بذر گوجه بری سیاه معمولاً از طریق دانه رشد می‌کند و عطر و طعم بسیار خوب و مطبوعی دارد. گوجه بری از جمله بذر سبزیجات پر از خاصیت است که به صورت پخته و خام مصرف می‌شود. بذر گوجه انواع بسیار متنوعی دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

نوع بسته بندی: شرکتی

کشور بسته بندی: ایران

ابعاد:14*9*1

قابلیت کشت: سینی نشاء، گلدان ، خاک

فصل کاشت: بهار

مصارف: خانگی، باغچه، گلخانه

وزن/تعداد:15دانه

قوه نامیه:95%

اصالت:روسیه

ادامه مطلب
نقد و بررسی تخصصی

گوجه بری سیاه

گوجه بری سیاه میوه ای کوچک و بومی چین است که از دسته بذر سبزیجات محسوب میشود. این میوه کمیاب و گران قیمت دارای غنی ترین منبع مواد غذایی در بین میوه ها از جمله خانواده بری ها یا تمشک ها است.گوجه‌ بری نام میوه‌ای از دو گونه نزدیک به هم دیوخار و لیسیوم چینی است. گوجه بری قرمز به واسطه ارزش غذایی بالایی که دارد بسیار محبوب می­ باشد. مواد معدنی و ویتامین‌هایی که در گوجه‌ بری سیاه یافت می‌شوند شامل: سدیم، پتاسیم، کلسیم، آهن، روی، سلنیوم، ویتامین C، کاروتین، تیامین، ریبوفلاوین، لوتئین، لیکوپن، زیکسانتین، پلی‌ساکاریدها، بتااین و پپتدوگلیسین‌ها می‌شود.این ارزش تجاری و خواص دارویی گوجه بری سیاه باعث شده است که آن را الماس قرمز بنامند.کسانی که مایل به استفاده از این میوه‌های سالم هستند می‌توانند با کاشت این گیاه پول خود را ذخیره کنند.  کاشت گیاه گوجه ‌بری قرمز نیاز به داشتن صبر و آگاهی از الزامات نحوه‌ی مراقبت دارد.

دیبای سبز در این مقاله سعی دارد تا اطلاعات کامل و جامع‌ای دربارۀ گوجه بری و انواع آن، خواص گوجه بری، زمان کاشت بذر گوجه و هر اطلاعاتی که درباره بذر گوجه بری سیاه لازم دارید در اختیار شما قرار دهد. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

خواص گوجه بری سیاه

خواص گوجه بری سیاه شامل این موارد است: تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود دید چشم، پایین آوردن سطح کلسترول خون و کنترل دیابت. علاوه بر این‌ها گوجه بری موجب بهبود سلامت کبد، دستگاه قلبی و عروقی، پیشگیری از سرطان و حفاظت از سلول‌های مغز و پوست از تشعشعات ماوراءبنفش می‌شود.همچنین این گوجه در افزایش نرخ باروری و آرامش ذهنی نیز بسیار تاثیرگذار می باشد.گوجه بری سیاه یکی از قوی ترین چربی سوزهای طبیعی است که می تواند به کاهش 3 الی 4 کیلوگرمی وزن در هر ماه منجر شود. این میوه کمیاب و گران قیمت سرشار از آهن و اسید فولیک و ویتامین آ می باشد که در بهبود بینایی چشم بسیار اثر گذار است.

 

بهترین زمان کاشت گوجه بری سیاه

بهترین زمان کاشت گوجه بری سیاه نیمه دوم سال است. گوجه بری سیاه در تمام مناطق کشور به جز مناطق گرمسیر (جنوب کشور) قابل کشت و محصول دهی می باشد و یکی از ویژگی های مهم و جالب آن توانایی تحمل سرمای منفی 27 درجه سانتی گراد است. در همه ی فصل ها می توان نسبت به کاشت بذر گوجه بری سیاه اقدام نمود؛ گل های درخت گوجه بری سیاه در اواخر خرداد ماه و اوائل ماه تیر پدیدار می گردند؛ سپس گلها بعد از گذشت 45 الی 85 روز تبدیل به میوه می شوند و می توان آنها را برداشت نمود.

نور مناسب کاشت گوجه بری سیاه

نور مناسب کاشت گوجه بری سیاه به گونه ایست که گیاه گوجه بری سیاه در زمره گیاهان آفتاب دوست جای دارد و باید روزانه 7 الی 8 ساعت در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار گیرد تا میوه های مغذی بیشتری تولید نماید.

خاک مناسب کاشت گوجه بری سیاه

در خصوص خاک مناسب کاشت گوجه بری سیاه این گیاه از جمله صیفی جاتی است که توقعات خاکی چندانی ندارند و در هر نوع خاکی می توان آنها را پرورش داد. بهترین نوع بستر برای کاشت بذر گوجه بری سیاه ترکیب خاک شنی، رسی و ماسه ای است. برای تولید محصول با کیفیت و با کمیت بهتر است خاک را با اضافه کردن کود حیوانی یا کمپوست غنی سازی کرد. بهترین PH خاک بین 7 الی 8 است. همچنین برای داشتن ریشه سالم، ضروری است که خاک به دقت زهکشی شود.

برای خرید کمپوست مناسب گوجه بری سیاه میتوانید به لینک مورد نظر مراجعه کنید.

آبیاری گوجه بری سیاه

برای آبیاری گوجه بری سیاه در صورت پرورش گوجه بری قرمز در مناطق با آب و هوای مرطوب، فقط زمانی که خاک خشک شد باید آن را آبیاری کرد. ولی در صورت وجود شرایط آب و هوایی خشک، آبدهی گیاه باید به صورت روزانه صورت گیرد. آبیاری بیش از اندازه گوجه بری قرمز باعث پوسیدگی ریشه و رشد قارچ در آن می شود و در صورتی که گیاه رطوبت کافی نداشته باشد، برگ های آن پژمرده خواهند شد. بهتر است آبیاری گیاه در زمان صبح انجام شود.

پرورش گوجه بری در خانه

برای پرورش گوجه بری در خانه میتوانید از دستورالعمل زیر استفاده کنید:

  •         گوجه بری سیاه را 3 الی 4 ساعت در داخل آب بخیسانید.
  •         لیوان های یکبار مصرف را با ترکیبی از خاک پیت ماوس، کوکوپیت و پرلیت پر کنید.
  •         خاک را مرطوب کنید.
  •         بذرها را از آب خارج کرده و در داخل خاک به آرامی فشار دهید تا بذر با خاک تماس پیدا کند.
  •         روی بذرها به اندازه 2 الی 3 میلی متر خاک بریزید.
  •         روی بذرها را با آبپاش مرطوب کنید.
  •         روی بستر را با با نایلون شفاف بپوشانید. (برای جلوگیری از کاهش رطوبت)
  •         به محض جوانه زدن، پوشش نایلونی را از روی لیوان ها بردارید. (مدت جوانه زنی در شرایط مطلوب: 7 الی 10 روز)
  •         با رشد جوانه ها و 3 برگه شدن آنها، گیاه را به گلدان بزرگتری منتقل کنید. (حداقل ظرفیت گلدان 22 لیتر)
  •         گلدان ها را در جای پر نور قرار دهید.
  •         با گرم شدن هوای بیرون خانه و رسیدن ارتفاع گیاه به 10 سانتی متر، هر روز گیاه را چند ساعت به محیط بیرون ببرید و سپس مجددا به داخل خانه برگردانید. (کمک به مقاوم سازی گیاه)
  •         هنگامی که گیاه به ارتفاع 30 سانتی متری رسید، سر نهال را با قیچی ببرید. (کمک به رشد عرضی درخت)
  •         گوجه بری سیاه برای ایستایی بهتر نیاز به داربست دارد. برای این منظور از میله های چوبی استفاده نمایید.

قیمت بذر گوجه

قیمت بذر گوجه یکی از مسائلی است که کشاورزان و تولیدکنندگان علاوه بر کیفیت به هنگام خرید بذر به آن توجه می‌کنند. به همین دلیل بذر گوجه شرکت آذر سبزینه که به صورت خانگی و کاملا ارگانیک یکی از بذرهای مرغوبی است که در حال حاضر در بازار ایران یافت می‌شود. فروشگاه کشاورزی آنلاین دیبای سبز به عنوان اولین مرجع کشاورزی و فضای سبز کشور ارائه دهنده انواع مختلف بذر صیفی و سبزیجات، بذر گل و گیاه زینتی و بذر درخت و درختچه و تمام بذر‌های گیاهات زراعی و دارویی آماده خدمت‌رسانی به شما مشتریان عزیز است. شما می‌توانید برای خرید بذر گوجه با مطالعه اطلاعات مندرج در هر محصول از ویژگی‌های خاص هر بذر مطلع شوید و انتخابی دقیق و هوشمندانه داشته باشید.

 

 

 


محصولات مشابه خریداری شده

اطلاع به من در زمان : موجود شدن
0 سبد
بیشتر
دسته ها
جستجو
پروفایل
تماس
دسته بندی ها
بذر
نشا ، نهال پالونیا
کود ، خاک
ابزار ، ادوات ، ماشین آلات